luni, 1 octombrie 2012

Un poet...Despre adâncuri şi prezent

M-am întâlnit cu poetul de multe ori în...virtual! Pe-o ,,reţea literară''. Iar în real, ne-am salutat şi am vorbit în -anticamera de la Biblioteca de carte religioasă, din curtea fundaţiei,,Sf. Sava de la Buzău'', unde pregăteam câteva sute de ziare din-Orânduirea fără libertate, pentru donaţie. Aici, i-am oferit poetului cartea ,,Despre adâncuri şi prezent (Dialoguri şi lumina de la Cernica).
Iată! Dragii mei, surpriza:
- Felicitări sincere, spune Costel Suditu, pentru reuşită d-le  D. Negoiţă. Am citit cu încântare şi impresionat, am ticluit din cuvinte, ca o mulţumire :
,,Ce bogăţii lăsata-i spre ochi
Dar mai ales cât de multe în noi!
Ne-au podidit păşiri peste gropi
Atâtea necazuri şi-atâtea nevoi

Că te-am uitat, în afară de-o Cruce
Chiar şi aceasta, la mulţi ce străluce
În aur la gât, scăldat în păcate,
Purtată ca drept iertătoare de toate

O rugă e locul acesta sfinţit
De-atâta istorie, de-atâta nerobit
Mă-ncarcă şi pot ca să spun apăsat
Cu tot ce străbunii mei au visat

Mă-nclin peste locuri, mă-nclin peste carte
Mă-nclin Creatorului să-mi ierte păcate
Şi-n sufletul meu de om păcătos
Încerc a suci răutatea pe dos''.

4 comentarii:

  1. Vă felicit şi eu , d-le Negoiţă!Să aveţi parte de multe bucurii.

    RăspundețiȘtergere
  2. elena marin-alexe
    Vă mulţumesc pentrru apreciere, iar despre bucurii să aveţi şi dvs.mult mai multe decât îmi doresc eu mie.

    PS...Mi-a plăcut cuvântul din poezia dvs...,,fâstâcit'', prin moldova şi muntenia se utilizează.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună ziua, domnule Negoiţă, am sosit cu mare plăcere şi am preluat porţia aceasta (pot să spun aşa) de... frumos versificat. Cu mare bucurie citesc astfel de postări, există talent, există prietenie necondiţionată, există poftă existenţială de frumos, de cultură şi de bine, mai ales într-o conjunctură actuală ingrată despre care nici nu (mai) are rost să discutăm. Gândurile mele bune, felicitări, gânduri bune şi prietenului dumneavoastră! Cu respect!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cristian Lisandru
    Bucuria şi plăcerea sosirii dvs. îmi aparţine şi mie de fiecare dată. De ieri am văzut unele din frumoasele dvs. preocupări. Revenind aici, mulţumindu-vă pentru frumoasele cuvinte, pentru felicitări şi pentru gândurile bune adresate şi prietenului iar noi vă întoarcem îndoit urările dvs.
    Cu acelaşi respect.

    RăspundețiȘtergere