miercuri, 6 martie 2013

Democraţia...privatizarea...demolarea şi ultimul loc în Europa

De-o vreme am încercat să nu mai vorbesc despre răul făcut de ai noştrii votaţi, în dauna mulţimii pentru a le fi lor, aburitorilor, bine. Numai că, ceea ce vezi demolat şi ruine-n urmă, unuia care-şi achită la timp datoriile nu-i poate să-i cadă bine... Din păcate, stăpânitorii din astă vreme neridicându-se la înălţimemea României, o ţară frumoasă, binecuvântată de Dumnezeu, care zace-n coada Europei .De ce? Se pare că la acesată întrebare nici măcar majoritatea din mas-media n-a dat importanţă. Multe TV-uri promovând persoane îndoelnice de dragul privitorilor cu gândire rudimentară. Tot răul ce-l suportăm (mă refer la cei care mai gândesc, fac unele lucruri şi iubesc locurile naşterii) de-a fi pe ultimul loc în Europa, se datorează şi acelora care au condus judeţele, capitalele judeţelor...Iată, un exemplu de ieri şi de astăzi, pe aici prin târgul nostru, întâmplări de după anul 1989, la o fostă mare Intreprindere, a patra pe ramură din Europa, care avea în componenţă cinci cuptoare de topire a sticlei. Două cuptoare numite geam tras şi TFD, cuptoare pentru fabricarea geamurilor trase şi, trase fără debiteză.
Cuptor pentru fabricarea geamurilor laminate
Cuptor pentru fabricarea şi prelucrarea sticlelor şi borcanelor (butelii)
Cuptor pentru fabricarea pieselor- presate.
Toate aceste cuptoare erau alimentate de un gigant numit - Complex - amestec, să nu mai vorbim de alt gigant...Şlefuire - polizare.
În vremea de atunci, de dinainte de aşa zisă privatizare, GEROM Buzău, exporta geam prin: Anglia, Tunisia, Etiopia, Cehoslovacia, Algeria, Nigeria şi multe alte ţări.
 Prin Democraţie, dintr-o dată au început să piară comenzile! Apărând căpuşele iar societatea, începând pe ascuns să scoată la vânzare unele mijloace fixe şi mobile...iar după anul 2000 a început aşa zisa privatizare, echivalenta a demolării. S-a demolat până când a ajuns la un fel de atelier de prelucrare.
Mai noua privatizare de pe ruta CFR, Buzău - Nehoiaşu, a început, se putea altfel! Tot cu demolări. Mai întâi au redus gările că şi pe aici au fost mijloace fixe. După ce au adunat din interioarele clădirilor, au purces la demolarea liniilor, ştiindu-se că-n fiecare gară existau linii de garare, staţionare, întâlnire...
Şi, uite aşa din demolare-n demolare, au reuşit iubiţii noştrii conducători, fie zonali fie centrali să ne aducă pe ultimul loc în Europa iar ei, trăind bineee! să ne aburească, precum o parte din mas-media.